Good News Barcelona

La Sirena tanca 2023 amb una facturació de 178 milions d’euros

Propietat de José Elías, la cadena de congelats té més de 275 botigues i ha incrementat en un 10% les vendes online

La Sirena ha assolit una facturació de més de 178 milions d’euros el 2023, una xifra molt similar als 175 milions comptabilitzats el 2022. El seu objectiu per a aquest any és que les vendes arribin als 185 milions (+4%). En l’últim exercici, la cadena de congelats barcelonina ha incrementat un 10% el seu ebitda, amb 7,8 milions, i ha reduït el deute en 8 milions, fins a situar el deute financer net en 5,7 milions. Així, la ràtio de deute se situa en 0,73 vegades l’ebitda. Les previsions d’ebitda per a aquest any apunten a 8,5 milions.

Des del 2021, La Sirena pertany a l’empresari José Elías –president de l’elèctrica Audax Renovables– que, a través del hòlding empresarial Excelsior Times, va comprar la cadena al fons britànic Op Capita. Per garantir l’equilibri patrimonial de La Sirena, el seu accionista únic ha reforçat el patrimoni net amb una aportació de quatre milions d’euros, segons ha informat l’empresa en un comunicat.

Amb una xarxa de més de 275 botigues, La Sirena dóna feina a 1.200 persones i comercialitza 800 referències de producte congelat. L’últim any s’han posat a la venda 130 novetats i s’han desenvolupat 33 nous productes per cobrir les necessitats i perfils alimentaris dels consumidors. Un dels projectes destacats del 2024 és el llançament d’una nova web i una aplicació mòbil per fer més àgil la compra online. Segons la cadena, la seva botiga virtual va experimentar un creixement del 10% l’any passat.

Una altra de les apostes de La Sirena és el desenvolupament del concepte market, un nou model de botiga que amplia substancialment el nombre de productes en sec, és a dir, no congelats (fins a sumar 1.600 referències). Actualment, aquest concepte ja s’ha aplicat a 21 botigues a tot Espanya. “Apostem per la transformació dels nostres models de botiga, amb l’objectiu de facilitar una compra completa, econòmica, equilibrada i saludable, mantenint la nostra essència com a especialistes del congelat”, explica el director general de La Sirena, Xavier Lafitte.

Una de les botigues de La Sirena que ha adoptat el format market, que multiplica l’oferta de productes no congelats.
Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

IESE i ESADE empaten com a segones millors del món en formació de directius

Les dues escoles de negocis barcelonines se situen per darrere de HEC París, en un…

20 de May de 2024
  • La Barcelona que estimo

Al·legat a favor de la platja de Barcelona

Si hi ha una cosa típica d’un/a barceloní/na de soca-rel és que mai va a…

20 de May de 2024
  • Good News Barcelona

“Dins del sector de la construcció, o ets sostenible, o no seràs”

El saló de la construcció de Fira de Barcelona creix un 50% en superfície en…

20 de May de 2024
  • Good News Barcelona

Quatre històries d’emprenedoria a CASA SEAT

Una taula rodona acostarà les experiències d'empreses emergents com Mundimoto, PropHero, Apolo Kids i Aldara

19 de May de 2024
  • El Bar del Post

Felipe Cabezas: Més enllà de la frontera entre el teatre i la vida

“Abans de res, jo soc actor i ho he estat des de molt jovenet. Vaig…

18 de May de 2024
  • Good News Barcelona

Barcelona pot ser el millor pavelló d’una Biennal

Sara Catalán no només vol exportar allò bo dels models que ha vist arreu del…

18 de May de 2024