Veritas s’expandeix a Andalusia i assoleix unes vendes de 117 milions

La cadena de supermercats ecològics obrirà vuit noves botigues aquest any, dues al municipi d'Estepona (Màlaga), en un exercici en què preveu invertir sis milions d'euros i créixer un 10%

Veritas preveu duplicar el 2024 el creixement de les vendes gràcies a l’obertura de vuit nous establiments —sis més que el 2023— i a la reforma de vuit punts de venda de la seva xarxa actual. La cadena barcelonina de supermercats ecològics farà un nou salt en el seu pla d’expansió amb l’entrada a Andalusia, on ultima l’obertura de dos establiments a Estepona (Màlaga).

Segons Veritas, aquest “ambiciós pla d’expansió” suposarà una inversió de sis milions d’euros i permetrà incrementar la facturació un 10% respecte als 117 milions ingressats el 2023, exercici en què s’ha anotat un creixement proper al 5%. L’empresa destaca l’alça del 13% experimentada per la divisió d’abastament al canal de la restauració, Veritas Eco Food Service, que ha facturat quatre milions.

Al llarg del 2023, la firma va obrir dos nous punts de venda a Arenys de Mar i Molins de Rei, tots dos a Catalunya, amb la creació de 30 llocs de treball. Ara, la cadena dona feina a 826 persones i compta amb 80 establiments, inclosa la botiga online. La companyia opera a Catalunya, Navarra, el País Basc, les Balears, Madrid, Comunitat Valenciana i Andorra. L’entrada a Andalusia amb dues botigues pròpies i, més concretament, a l’àrea de Màlaga respon que es tracta d’una zona geogràfica on viuen persones d’alt poder adquisitiu i on han detectat “un potencial alt, considerant la demanda no coberta de producte ecològic”.

“Afrontem el nostre ambiciós pla d’expansió amb la il·lusió d’arribar a territoris nous, com Andalusia, i amb una previsió de creixement del 10% per al 2024”, destaca el director general de Veritas, Anselmo Méndez. A més d’establir-se a Estepona, aquest any la cadena preveu obrir a Reus i a Ciudad Quesada (Rojales, Alacant), una de les poblacions espanyoles que té un índex més alt de veïns estrangers, fonamentalment britànics i alemanys. També hi haurà obertures per reforçar-se a ciutats on la marca ja és present.

Veritas ha advertit aquest divendres que les actuals reivindicacions del sector agrari no han de “suposar un fre” per al procés de transició ecològica. En aquest sentit, l’empresa ha lamentat la decisió de la Comissió Europea de retirar la proposta per reduir a la meitat l’ús de pesticides. “Cal fer compatible les mesures d’impuls de la producció ecològica amb les necessitats del sector primari, alhora que adoptar mesures d’incentiu al consum de productes ecològics, que presenta avantatges científicament demostrats per a la salut del planeta i de les persones”, ha afirmat Méndez.

Compartir
Publicado por
Sergi Saborit

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

IESE i ESADE empaten com a segones millors del món en formació de directius

Les dues escoles de negocis barcelonines se situen per darrere de HEC París, en un…

20 de May de 2024
  • La Barcelona que estimo

Al·legat a favor de la platja de Barcelona

Si hi ha una cosa típica d’un/a barceloní/na de soca-rel és que mai va a…

20 de May de 2024
  • Good News Barcelona

“Dins del sector de la construcció, o ets sostenible, o no seràs”

El saló de la construcció de Fira de Barcelona creix un 50% en superfície en…

20 de May de 2024
  • Good News Barcelona

Quatre històries d’emprenedoria a CASA SEAT

Una taula rodona acostarà les experiències d'empreses emergents com Mundimoto, PropHero, Apolo Kids i Aldara

19 de May de 2024
  • El Bar del Post

Felipe Cabezas: Més enllà de la frontera entre el teatre i la vida

“Abans de res, jo soc actor i ho he estat des de molt jovenet. Vaig…

18 de May de 2024
  • Good News Barcelona

Barcelona pot ser el millor pavelló d’una Biennal

Sara Catalán no només vol exportar allò bo dels models que ha vist arreu del…

18 de May de 2024