Cereal Europastry
Un dels centres Cereal del grup Europastry.

Europastry inverteix 6,5 milions en un centre d’innovació a Barberà

La companyia catalana, que es prepara per sortir a borsa, va facturar 1.350 milions d'euros el 2023, un 20% més

Europastry ha ampliat la seva xarxa de centres d’innovació i desenvolupament amb la inauguració d’un nou centre d’R+D Cereal (Center for Research Europastry Advanced Lab) a Barberà del Vallès. Es tracta del segon complex d’aquestes característiques que la companyia líder del sector del pa i les masses congelades posa en marxa a l’àrea de Barcelona –des del 2016 té un altre centre Cereal a Sant Joan Despí– i el sisè a escala global.

El nou laboratori ha suposat una inversió de 6,5 milions d’euros i compta amb una superfície de 2.500 metres quadrats. Està equipat amb quatre línies de producció que permetran a l’empresa desenvolupar nous productes a petita escala perquè puguin, si tenen èxit, ser extrapolats posteriorment a línies de producció més grans. En aquestes noves instal·lacions de Barberà del Vallès hi treballa un equip de 90 persones, entre professionals d’R+D, enginyeria i forners, entre els quals s’inclou Marta San José Gispert, que va ser subcampiona de l’anomenat Mondial du pain el 2021.

L’R+D és un pilar central del grup Europastry, que va destinar a aquesta partida un total de 107 milions d’euros el 2023, xifra que també inclou el pressupost destinat a tecnologia. En total, l’empresa liderada per Jordi Gallés va llançar al mercat 480 nous productes a l’últim any. Van sorgir de la xarxa de centres d’R+D Cereal, on es van desenvolupar més de 1.500 projectes, molts destinats a crear nous productes a mida per a clients de la companyia, que treballa tant per als professionals independents del sector de la fleca com per a grans cadenes i grups de restauració.

“La nostra posició de lideratge es basa a ser l’empresa més innovadora de la indústria, en un mercat que evoluciona contínuament i on sorgeixen noves tendències i demandes a les quals estem preparats per donar resposta”, explica Miguel Fernández, Director d’R+D de Brioixeria d’Europastry. En aquest sentit, l’empresa assenyala que el Cereal de Barberà treballarà “com un centre obert” al qual també es donarà cabuda a xefs, professionals externs i clients per “intercanviar idees” que seran “la llavor dels futurs productes” d’Europastry. Entre les primeres creacions sorgides de Barberà figuren els Dots Brioche i una especialitat anomenada New York Roll.

Per apuntalar la seva divisió d’R+D, Europastry va crear el 2019 un programa d’innovació oberta, Baking the Future, que, fins ara, ha accelerat vuit startups als centres Cereal.

Amb una facturació rècord que va assolir els 1.350 milions d’euros el 2023, un 20% més, Europastry es prepara per a la sortida a Borsa. És una operació que podria passar aquest mateix estiu i que situaria el valor de la companyia catalana per sobre dels 2.300 milions. JP Morgan, UBS i ING serien els bancs coordinadors de la transacció, que combinarà la venda d’accions existents amb l’emissió de nous títols. El debut borsari permetrà donar sortida al fons MCH que, actualment, té al voltant del 20% del capital del grup. La família Gallés, fundadora de l’empresa, es mantindrà com a accionista de referència. L’any passat, el grup de masses congelades va generar un ebitda de 205 milions d’euros. Espanya i Portugal generen el 55% dels ingressos i la resta procedeix del negoci a Amèrica del Nord i Centreeuropa. En total, Europastry opera a 80 països i suma 26 fàbriques i 30 oficines comercials.