L’olor, el gust, les tonalitats que agafen aquests cafès són increïbles. Feu la prova, és senzill. Un matí qualsevol feu el cafè de sempre, i a la tarda preneu-ne un d’especialitat, no hi ha color. Ho veureu segurament a cop d’ull i si no amb l’olfacte notareu que esteu davant d’un producte únic, especial. “Al final es com fer una paella per a 6 o per a 100 persones: per a 6 estarà més controlada, per a 100 és impossible tenir tan de control.’ Però el Marc va més enllà: “al final, també es crea un vincle de proximitat amb els clientes, els productors de cafè. Coneixes a la gent que el planta, que te’l cultiva, de vegades són els mateixos cultivadors que ens visiten però la majoria de vegades som nosaltres els que viatgem. Ara tinc un amic que està explorant la zona de Mèxic per trobar nous cultivadors de cafè”. En tot aquest raonament també entra en joc la butxaca del consumidor que està acostumat a pagar 1 euro amb 20 cèntims per un cafè y no 2 euros per un expresso de cafè d’especialitat. “El cafè de varietat Aràbica val 10 vegades més que el comercial. Però el que acaba sent car és el comercial, no t’aporta res saludable, et por provocar acidesa i un llarg etcètera, t’aporta el xute de cafeïna, res més. Demanaria que la gent es tregui prejudicis de sobre, de si és més hipster o menys hipster. El preu de vegades ens crea unes barreres que et fan allunyar d’algun producte que molt probablement t’agradarà; i si t’agrada el cafè, el nostre t’encantarà”.View this post on Instagram
A més segur que trobeu el vostre cafè predilecte: Espressos, Flat White, Batch brew, Cold Brew, Iced latte, Nitro... són només alguns dels molts tipus de cafè que serveixen al Marks i que detallarem properament més a fons perquè tots tenen les seves peculiaritats. Però el Marks serà molt més que cafè. “Volem acompanyar el cafè amb coses dolces, salades, muesli, però sempre molt cuidat. Treballarem amb en Miquel Coulibaly, un mestre xocolater que fa uns pastissos que no deixen indiferent a ningú. També tindrem entrepans, cervessa del Garage, però amb el menjar anirem de mica en mica, tampoc volem córrer més del compte”.El planter del Nømad comença a volar pel seu compte i això és una gran notícia per als amants d’aquesta beguda perquè tindrem més espais on poder degustar un bon cafè d’especialitat i compartir una estona amb uns amants de la matèria. El Marc té clar el camí: “Ens agradaria poder mantenir el nivell del Nømad, perquè és el que hem après”. Coneixent els personatges, ho aconseguiran, no en tinc cap dubte.