Vista aèria Port Barcelona
Vista aèria del Port de Barcelona.

El Port de Barcelona comença les proves per endollar a la xarxa els ferris de Grimaldi

Endesa ha completat la instal·lació del sistema que subministrarà energia renovable els vaixells que arribin al moll de Sant Bertran

El Port de Barcelona avança cap a la seva electrificació. A la terminal de Grimaldi s’han començat les proves de funcionament del sistema que ha de permetre que els ferris puguin aturar completament els seus motors i funcionar amb l’electricitat. Unes proves que s’inicien després que Endesa hagi finalitzat la instal·lació de la línia subterrània que connecta aquest sistema a la xarxa elèctrica.

El sistema de connexió elèctric va començar a instal·lar-se a la terminal de Grimaldi del moll de Sant Bertran a finals de novembre. Amb aquesta infraestructura, els ferris que arribin a la terminal barcelonina podran funcionar només amb energia renovable, de manera que es reduiran les emissions i els sorolls que emeten aquests vaixells quan es troben atracats al port. Per instal·lar aquest sistema, el Port de Barcelona va signar fa dos anys un acord amb Grimaldi, que ha adaptat els vaixells que amarren a la terminal barcelonina per garantir-ne la seva compatibilitat.

Un pas que, segons ha valorat Endesa, representa una “fita clau per avançar cap a la descarbonització del sector marítim” i accelerar l’electrificació del port. L’objectiu de la Unió Europea és que tots els ports que comptin amb més de 25 escales anuals —com és el cas del de Barcelona— estiguin electrificats l’any 2030. 

La connexió elèctrica a Grimaldi suposa un nou avenç en el pla del Port de Barcelona que està invertint uns 110 milions d’euros per electrificar tots els seus molls. Un projecte a llarg termini que va començar a plantejar-se a inicis de 2020 i que va arrencar a la terminal BEST, la primera terminal de contenidors a endollar-se a la xarxa de la Mediterrània, i que ara també s’aplicarà als ferris que arribin a la terminal de Grimaldi.

 

Tags from the story