Puig avança en la seva estratègia d’adquisicions internacionals amb l’objectiu de consolidar-se com un dels principals grups mundials del sector de la perfumeria i assolir una facturació de 4.500 milions el 2025. Després d’adquirir al juliol la companyia colombiana Loto del Sur, especialitzada en productes de cosmètica natural, ara s’ha fet amb una participació majoritària en l’empresa propietària de la marca de bellesa Kama Ayurveda, que compta amb una xarxa de 54 botigues pròpies a l’Índia.
El grup familiar barceloní ja havia entrat al capital de Kama Ayurveda de forma minoritària el 2019 i ara ha incrementat la seva inversió per aconseguir el control accionarial de la firma de Nova Delhi i internacionalitzar-la, amb plans per portar-la al Regne Unit el 2023. Nascuda el 2002, Kama Ayurveda desenvolupa productes de bellesa, benestar i cura personal basats en els principis de l’anomenada medicina ayurveda, que té com a objectiu aconseguir l’equilibri entre ment, cos i esperit.
“Estem encantats de reforçar la nostra aliança amb Kama Ayurveda, que s’ha convertit en una marca líder a l’Índia, guanyant-se la fidelitat de milions d’exigents consumidors del sector de la bellesa amb productes lifestyle i de cura de la pell, sostenibles i produïts amb ingredients d’origen vegetal”, ha destacat Marc Puig, president i conseller delegat de Puig. Segons l’executiu, amb aquesta operació, el grup reafirma la seva aposta pel mercat indi, que compta amb “un enorme potencial de creixement” en l’àmbit de la cosmètica.
“Índia suposa una oportunitat increïblement emocionant per a Puig, i amb aquesta inversió donarem continuïtat a la nostra estratègia de consolidar la forta presència de Kama Ayurveda al mercat interior indi i de buscar oportunitats atractives en mercats clau del panorama internacional”, ha afegit l’empresari.
L’objectiu de Kama Ayurveda és superar els 60 punts de venda a l’Índia a finals del 2022 i ara, de la mà de Puig, farà el salt internacional implantant-se al Regne Unit i altres països a partir del 2023. “Si aprofitem la vasta experiència de Puig en l’acompanyament de fundadors d’empreses com la nostra i en el desenvolupament de marques internacionals de bellesa i cura de la pell, junts aproparem l’experiència de l’autèntica bellesa i benestar ayurvèdics a nous públics”, subratlla Vivek Sahni, cofundador i conseller delegat de Kama Ayurveda.
En aquesta estratègia d’adquisicions de marques úniques i diferenciades, com Charlotte Tilbury, Puig també ha comprat aquest estiu Loto del Sur –que compta amb més de 20 botigues a Colòmbia–, on també va prendre una participació minoritària fa tres anys. De nou, s’ha proposat recolzar el creixement de la marca a Llatinoamèrica i impulsar-ne la internacionalització, amb plans per obrir botigues a Madrid i Miami.
Puig va registrar unes vendes històriques de 2.585 milions d’euros el 2021, un 68% més, gràcies a l’increment del consum als Estats Units i la Xina. Després de registrar pèrdues de 70 milions el 2020 per l’impacte de la pandèmia, la companyia va guanyar l’any passat 234 milions. El 73% de la facturació del 2021 va venir de les fragàncies; el 16% del maquillatge i l’11% de la dermocosmètica. Entre les principals marques del grup català figuren Carolina Herrera, Nina Ricci, Paco Rabanne, Jean Paul Gaultier, Dries Van Noten, Penhaligon, Artisan Parfumeur Uriage, Apivita i Isdin (50%). L’objectiu de l’empresa és tancar el 2022 amb uns ingressos de 3.000 milions, un any abans del previst al seu pla inicial.