L’estiu es dóna per oficialment inaugurat. No només per les altes temperatures que es registren aquests dies sinó perquè Damm ha estrenat la seva ja tradicional campanya estival. El mar Mediterrani i les paradisíaques cales de l’illa de Menorca són un cop més les protagonistes de l’espot, que enguany sorprendrà molts per l’estil narratiu triat: els actors parlen de l’amor en vers, com si es tractés d’una obra de teatre, en un clar gest de complicitat de la marca cap al món de la cultura, molt castigat per la pandèmia.
Damm ja ens té acostumats a no deixar-nos indiferents amb les seves campanyes publicitàries. Fa uns mesos va causar sensació l’espot en el qual va reunir a la Costa Brava a desenes de grans xefs espanyols per contribuir a la recuperació del sector de l’hostaleria, clau per al seu negoci. Ara, recupera les escenes pròpies de l’estiu i el color maragda de les cales menorquines per posar de manifest que la cultura, com també van dir de la gastronomia, també és fonamental en la nostra manera de viure.
Els i les fans de Mario Casas estan d’enhorabona, però la gran sorpresa del nou espot d’Estrella Damm és el fitxatge de l’actriu de doblatge, directora i cantant Rigoberta Bandini, nom artístic de Paula Ribó i súper fenomen ballable sorgit del confinament gràcies a temes com Perra i Too many drugs. Bandini posa ritme a l’anunci amb la cançó A ver qué pasa, que segur que serà un dels hits de l’estiu.
En aquest gest de complicitat a la cultura, el curtmetratge de Damm s’ha rodat amb un ampli elenc d’actors. A més de Mario Casas, la protagonista és Mireia Oriol, el fil conductor de la història, a qui veiem banyant-se i caminant per la paradisíaca Cala Turqueta, al sud de Menorca, illa a qui ja no li cal invertir ni un euro en promoció gràcies al grup cerveser barceloní, que també va triar els seus escenaris naturals per als espots de 2010 —amb l’icònic tema Applejack— i 2018.
Al costat d’Oriol i Casas, a Amor a primera vista apareixen els actors Joan Amargós, Mònica López, Tamara Ndong, Daniel Ibáñez, Laia Manzanares, Nao Albet i el veterà Pep Cruz, que navega en un preciós llaüt menorquí. Tots ells reciten en vers les seves impressions sobre la història d’amor que estan presenciant a la platja, amb frases com “cal creure en l’amor”, “el meu cor ferit demana una altra vegada acció”, “queda’t quieta o patiràs”, “d’un amor sense barreres estic sent testimoni” o “ella normal, ell guaperes, és traïdora i fallida la història d’amor que esperes”.
L’emergència ecològica i la contaminació del Mediterrani amb tones de plàstic forma també part de l’anunci, ja que veiem a Joan Amargós esforçant-se per retirar residus del mar. Hi ha qui es fixarà en l’escena de Mario Casas traient-se la camisa i posant-se a l’aigua, però el moment estel·lar del curtmetratge, de gairebé sis minuts de durada, és quan comença a sonar la cançó A ver qué pasa i cau un gegantí teló sobre les aigües de la Cala Turqueta, que es transforma en un teatre, en el teatre Principal de Maó, on l’elenc d’actors finalitza l’obra que estaven representant, reben l’aplaudiment del públic i comparteixen alegres una Estrella Damm. Gaudim de l’estiu.