El creixement de les vendes d’Ebro es veurà traduït en un creixement de la seva superfície a la Zona Franca. La firma ha tancat un acord amb la multinacional Goodman per ampliar en 60.000 metres quadrats l’espai que utilitza on se situava l’antiga planta de Nissan, amb la previsió de continuar augmentant les seves vendes i que els models xinesos d’Omoda arribin a finals d’any.
Amb l’ampliació, Ebro Factory fregarà els 320.000 metres quadrats en total. “Veient l’augment de vendes, hem d’anar planificant els espais del futur”, ha dit el president d’EV Motors, Rafael Ruiz. L’empresa, que actualment dona feina a 800 treballadors, té per objectiu aconseguir una producció de 20.000 vehicles. En un futur, es planteja arribar als 150.000 vehicles fabricats a l’any.
L’acord s’ha segellat al Saló Internacional de la Logística (SIL), que reuneix els principals actors i professionals del sector en el recinte Montjïc de Fira de Barcelona. Davant referents de l’àmbit logístic, el transport i la supply chain, Goodman ha aprofitat per a posar en marxa la comercialització de l’espai logístic dels terrenys de l’antiga Nissan, denominats ara Barcelona City Hub i que Goodman gestiona com a guanyadora del concurs de reindustrialització.
En aquests terrenys, la multinacional australiana invertirà més de 120 milions d’euros en dos anys, i construirà la nau multiplanta més gran d’Europa, que tindrà 135.000 metres quadrats i que preveu generar 2.000 llocs de treball. “Avui llancem oficialment la comercialització; hi ha clients que ja ens han anat preguntant i estem treballant alguns dels mòduls de la nau multiplanta”, ha destacat el director de Goodman Espanya, Ignacio Cuenca.
L’objectiu de la multinacional és atreure de tres a cinc grans clients, centrats sobretot en la logística portuària i d’última milla, aprofitant que està a dos quilòmetres del Port de Barcelona i a poc més de 20 minutos de zones densament poblades, com la capital catalana i la seva àrea metropolitana.

Fins ara, la companyia ha invertit 23 milions d’euros en la seva nau logística, que comptarà amb dues plantes de deu metres cadascuna. En total, superaran una superfície de 135.000 metres quadrats, que se sumaran al projecte de reindustrialització de l’antiga Nissan. Després de la marxa de la japonesa el 2020, es va posar en marxa aquest procés, que avança com una “reconversió industrial d’èxit”, com ha defensat el president de la Generalitat, Salvador Illa, durant la presentació de l’acord. Els assistents a l’acte han inclòs també el tinent d’alcalde d’Economia de Barcelona, Jordi Valls; el delegat especial de l’Estat a la Zona Franca, Pere Navarro, així com el conseller delegat d’Ebro, Pedro Calef.