Fira de Barcelona continua sumant rècords, no només en l’atracció i organització de congressos a la ciutat i el seu entorn, sinó també més enllà. Aquest 2024 ha posat en marxa la xifra més elevada fins ara d’esdeveniments a nivell internacional: n’ha impulsat 14, vuit d’ells nous, a països com els Estats Units, Argentina, Brasil, Colòmbia, Mèxic, Xile, Xina i Aràbia Saudita.
L’expansió del negoci exterior de Fira forma part de la seva estratègia des de fa més de deu anys, amb l‘objectiu de posicionar-se com un dels grans operadors firals a nivell mundial. Entre altres esdeveniments, promou l’edició internacional de l’Smart City Expo World Congress, així com la d’altres salons organitzats a Barcelona com Alimentaria i Tomorrow.Mobility, que exporten el seu model a altres països.
Des que va començar 2024, Fira ha celebrat sis d’aquests esdeveniments internacionals, entre els quals figuren novetats com la primera edició de l’Smart City Expo a Nova York i a Riad, que se sumen a les ja celebrades a Brasil i Argentina, que ja acumulen diverses edicions. Durant el segon semestre, portarà també l’esdeveniment a altres ubicacions, entre les quals figura Mèxic, on es reunirà l’Smart City Expo Latam Congress.
A més, al setembre desembarcarà per primera vegada a Xina una edició d’Alimentaria. També com a novetat, Fira portarà al Brasil l’esdeveniment Tomorrow.Blue Economy, en una creixent activitat exterior que “reforça l’estratègia de Fira i posa de manifest la bona reputació que té al món”, segons el director de la institució firal, Constantí Serrallonga.
En aquest sentit, Fira “exporta coneixement firal, però també promou la innovació de sectors econòmics claus per a tercers països”, ha afegit el director de Negoci Internacional de Fira de Barcelona, Ricard Zapatero, que forma part des de gener del consell directiu de la Global Association of the Exhibition Industry.
A més de promoure aquests esdeveniments, la institució ha intensificat l’activitat dels dos recintes que opera a Xina a través de la joint venture Greenland-Fira. Tots dos sumen junts prop de 240.000 metres quadrats de superfície expositiva, i enguany tenen previst acollir un total de 66 esdeveniments, contribuint a l’estratègia internacional de Fira per a consolidar-se com un dels principals operadors del sector a nivell mundial.